کدهاي جاوا اسکريپت
دانلود كتاب
دانلود موزيك
دانلود کارتون
گوناگون
تجارت الكترونيك
 
 
تبليغات تصويري
مبل هاي عجيب و زيبا را به نرخ توليدي تهيه کنيد
بازي آنلاين و فکري لرد ها
 

 
 
 
 
 
 
توصيه‌هايي براي عکاسي
 
امروزه در هر خانه اي مي توان يک دوربين عکاسي يافت، اما آيا واقعا در هر خانه اي مي توان يک عکاس خوب يافت؟ آيا شما هم مانند اکثر افراد دچار مشکل گرفتن عکس خانگي هستيد؟ اگر دوربين عکاسي از ذکاوت مغز انسان برخوردار بود، براي گرفتن عکس هاي خوب، کافي بود دوربين را به طرف موضوع مورد نظرمان گرفته و دکمه را فشار دهيم. اما چنين نيست. وقتي سوژه اي نظر ما را جلب مي کند، مغز ما، از ميان ازدحام چيزهايي که در اطراف آن قراردارند، به طور خاص، به آن سوژه توجه مي کند. قابليت انطباق ديد انسان با نورهاي مختلف هم از جمله برتري هاي ديگر چشم انسان بر دوربين عکاسي است. براي اينکه عکسي که مي گيريم نيز همين رابطه را با بيننده برقرار کند، بايد نکات ظريفي را در نظر داشته باشيم. عکاسي مانند هر وسيله بياني ديگري، زبان خاص خودش را دارد. آموختن اين زبان به ما کمک مي کند تا از طريق عکس هايي که مي گيريم، فکرها و جهان اطرافمان را بيان کنيم. در نظر گرفتن نکات زير مي تواند به ما کمک کند تا عکس هاي گوياتري بگيريم.

1) نور، مهم ترين عامل در عکاسي: کلمه فتوگرافي در زبان انگليسي يعني «نگاشتن با نور.» نور مناسب مي تواند به عکس ما جان ببخشد و بالعکس... با اين وجود، نور مستقيم سايه روشن هاي تند و ناخوشايندي در عکس ايجاد مي کند. براي گرفتن عکس، نور غيرمستقيم بهترين است و رنگ ها را نيز زنده تر مي کند. روزهايي که ابر نازکي تندي نور خورشيد را در آسمان مي گيرد، صبح هاي زود و عصرها بهترين اوقات براي عکاسي هستند. يادمان باشد که نور بايد بر سوژه عکس ما بتابد و نه بر دوربين.
2 ) سوژه جالب: انتخاب موضوع يا سوژه جالب قدم اول است. پيش از گرفتن عکس از خود بپرسيم چه چيزي ما را به موضوع مورد نظرمان جلب کرده و سعي کنيم آن را به روشني در عکسي که مي گيريم نشان دهيم. همچنين، به يک عکس اکتفا نکرده، زواياي متفاوتي را براي نشان دادن موضوع مورد نظرمان تجربه کنيم. اين کار به ما فرصت بهتري براي انتخاب بهترين عکس خواهد داد. در عکس بالا، فرم و رنگ دسته هاي تره فرنگي در ميان انبوه سبزيجات حاضر در بازار مورد توجه عکاس بوده. هر چند عکس اول موضوع را ارائه کرده اما عکس دوم (زير) در بيان منظور عکاس تواناتر است و به دليل عمودي بودن سوژه، تصوير کامل تري را عرضه مي کند.
3 ) دو قدم به جلو: همه دوربين ها قابليت زوم کردن (طويل تر شدن عدسي دوربين) را ندارند و اين کار، حتي وقتي امکانش باشد، از عمق ميدان عکس مي کاهد و بخش کوچکتري از آن واضح به نظر مي آيد. براي حذف آنچه حضورش در عکس لازم نيست، بهترين راه نزديک شدن به موضوع است. اين کار از شلوغي عکس کم کرده تاکيد بيشتري بر آنچه مورد نظر عکاس است مي گذارد. پيش از فشردن دکمه دوربين، چند قدم به موضوع عکس نزديک شويد و دوباره از دريچه دوربين به آن نگاه کنيد. اگر آنچه مورد نظر شماست بخش عمده عکس را پر نکرده، باز هم جلو تر بايد رفت. در عکس زير، انعکاس آسمان در آب و شکل برگ هايي که سطح آن را پوشانده اند توجه عکاس را به خود جلب کرده. براي تاکيد بر اين نکته بايد چيز هاي زيادي از عکس حذف مي شده اند. اين کار با نزديک شدن عکاس به موضوع عملي شده است.
4) کادر عکس: اين انتخاب که چه چيزهايي را در عکس جا دهيم و چه چيزهايي را حذف کنيم يکي از مهم ترين عوامل در موفقيت عکس ماست. پنجره مستطيل شکل دوربين که از آن به جهان نگاه مي کنيم کادر عکس ما را تشکيل مي دهد. پيش از گرفتن عکس، با نگاهي به آنچه در اين کادر قرار گرفته، مي توانيم آنچه را براي بيان عکس لازم است حفظ و آنچه را اضافي ست حذف کنيم. حرکت دادن دوربين، تغيير فاصله ما با سوژه عکس و تغيير جاي سوژه در صورت امکان، محتواي اين کادر را تغيير مي دهد.
5) زمينه پشت عکس: زمينه شلوغ پشت عکس را در زبان عکاسي مي شود به هياهويي تشبيه کرد که مانع رسيدن صداي ما به گوش مخاطب مي شود. تغيير جاي دوربين مي تواند اين پس زمينه را تغيير دهد. آرام بودن اين پس زمينه به بيننده فرصت مي دهد با تمرکز بيشتري به موضوع عکس نگاه کند.
6) کمپوزيسيون يا همچيني: آنچه از پنجره دوربين مي بينيم عکس نهايي ما را تشکيل مي دهد. آيا اجزاي عکس ما با دقت کنار هم چيده شده اند؟ کمپوزيسيون يا همچيني در عکس را مي توانيم به دستور زبان تشبيه کنيم. اگر کلمات ما با نظم در کنار هم قرار بگيرند، بيان ما روشن و مفهوم خواهد بود. رابطه بين اجزاي عکس، کمپوزيسيون عکس را مي سازد. اين رابطه بايد چنان باشد که منظور ما را از گرفتن عکس به روشني بيان کند. مرکز عکس هميشه بهترين محل براي قرار دادن موضوع نيست. با حرکت دادن دوربين مي توانيم بهترين کمپوزيسيون را کشف کنيم.
7 ) وضوح در عکس: آنچه در يک عکس واضح يا فوکوس باشد نگاه بيننده را به خود مي کشد. عکاس با واضح نشان دادن عناصر عکس به بيننده مي گويد: «اينجا را نگاه کنيد.» در بيشتر دوربين هاي عکاسي ديجيتال که همه چيز اتوماتيک انجام مي شود، نقطه وضوح در مرکز تصوير قرار گرفته و اگر موضوع مورد نظر شما در گوشه عکس قرار بگيرد از وضوح کمتري برخوردار خواهد بود. براي حل اين مشکل، مي توانيد :
- با قرار دادن سوژه در وسط کادر، دکمه گرفتن عکس را تا نيمه فشار دهيد و نگه داريد.
- با اين عمل سوژه شما واضح شده مي توانيد آن را هر کجاي کادر که بخواهيد قرار دهيد.
- حالا دکمه را که در نيمه راه نگه داشته ايد تا انتها فشار داده عکس را بگيريد.
اين قاعده شامل همه عکس ها نمي شود. گاهي مبهم بودن به بيان موضوع عکس کمک مي کند.
8 ) عمق عکس: آنچه در عکس ما به وضوح ديده مي شود عمق عکس را تشکيل مي دهد. اين عمق به ما امکان مي دهد تا بخش هايي از جهان اطرافمان را، که از سه بعد برخوردار است، در يک عکس، که تنها دو بعد دارد، نشان دهيم. نور از عوامل اصلي ايجاد عمق در عکس است. در نور زياد، دريچه ورودي دوربين مانند چشم گربه در روز تنگ مي شود. اين شرايط وضوح بيشتري در عکس ايجاد مي کند. چيدن اجزاي عکس به صورتي که بعضي نزديک تر به دوربين و بعضي دورتر باشند نيز به عکس ما عمق بيشتري مي دهد. عدسي هاي بلند (زوم) از عمق عکس مي کاهند و عدسي هاي کوتاه با ميدان ديد وسيع تر (وايد انگل) به آن مي افزايند. از کارتيه برسون، يکي از بهترين عکاسان جهان، نقل شده که گفته است: «عکاسي يعني طوري به جهان نگاه کنيم که گويي اولين بار است آن را مي بينيم.»
 
 
 
 
 
منبع : پارس نايس
www.parsnice26.com
 

 

 

 

 

 

     
Copyright (C) 2007-2017 parsnice25.com All rights reserved
کليه حقوق سايت پارس نايس متعلق به شرکت { پارس نايس انيميشن } مي باشد . طبق قوانين کپي رايت هرگونه نسخه برداري و کپي از مطالب و مقالات سايت ممنوع مي باشد
دانلودفار  | عکس و تصاوير | بازي آنلاين فضايي | خريد مبلمان منزل  | پارس نايس | کالا - شاپ